Asystentka, mam inne sposoby na nudę :diabelski_usmiech :twisted:
[O2 TOUR] błąd przekaźnika 19528 skąd jest zasilany?
Zwiń
X
-
[O2 TOUR] błąd przekaźnika 19528 skąd jest zasilany?
Czy ktoś widział kiedyś taki błąd przekaźnika, który pojawia się bezobjawowo?
Address 01: Engine (BSE) Labels: 06A-906-033-BGU.lbl
Part No SW: 06A 906 033 NT HW: 06A 906 033 MP
Component: BSE S71 1.6 2V 8459
Revision: --H01--- Serial number:
Coding: 0044071
Shop #: WSC 73430 790 00083
VCID: 7EF318732902AEEEE6F-802B
1 Fault Found:
19528 - Voltage Supply Relay
P3072 - 000 - Electrical Malfunction
Freeze Frame:
Voltage: 0.00 V
(no units): 15.0
Bin. Bits: 00000000
Hex Value: 0x0004
RPM: 0 /min
Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str
Readiness: 0000 1000
Mała podpowiedź. Jakieś pół roku temu po szybszym przelocie przez dużą kałużę auto zgasło. Brak jakiekolwiek reakcji na przekręcenie kluczyka. Bluetooth vag viakena nie chciał się w ogóle połączyć z modułem silnika. Pod maską zauważyłem, że skrzynka z bezpiecznikami i przekaźnikami miała założoną pokrywkę, ale nie zaciągnięte zatrzaski!!! Tylko w ASO pozwalałem wkładać łapy pod maskę, a sam pierwszy raz tam zajrzałem. Holowanie do ASO. Awaria przekaźnika w tej skrzynce o numerze 458 (1ko906381). Zdjęcie poniżej. Wymiana i po awarii. Pokasowali wtedy błędy i nie wiem jakie z nich moduł silnika wywalał. Podejrzewam, że woda mogła wtedy namieszać też gdzieś obok tego przekaźnika, albo to znowu on, tylko czemu błąd jest zupełnie bezobjawowy?
[ Dodano: Wto 28 Lip, 15 13:23 ]
No i znalazły się objawy. Dalej było tak: Zleciłem w serwisie znalezienie usterki. Stwierdzili, że taki błąd jest w wielu samochodach, nie wiedzą co oznacza i można tak jeździć. ASO Skoda... Napisałem do działu technicznego VAG w Poznaniu, a oni odesłali mnie z powrotem do serwisu i kółeczko się zamknęło. Od jakiegoś czasu błąd zaczął wyskakiwać już po każdym przekręceniu stacyjki pomimo jego uprzedniego skasowania w dtc. Tydzień temu prosiłem w ASO o przywrócenie adaptacji 000 w sterowniku silnika, aby skasować bardzo niskie korekty paliwowe zapisane podczas pracy z lejącym wtryskiwaczem gazowym. Gdy robiłem to sam przez vcds, to wracały stare adaptacje po ponownym przekręceniu kluczyka. Serwis grzebał przez pięć godzina vasem i stwierdzili, że uszkodzony jest sterownik silnika, bo nie przyjmuje żadnych adaptacji i kodowań. Powiązanie awarii z błędem przekaźnika wykluczyli. Ja skupiłem się jednak na przekaźniku i po jego wyjęciu zmostkowałem przewodem obwód podający prąd na sterownik. O dziwo po przekręceniu stacyjki udało się błąd wykasować i już nie powracał. Bez problemu wykasowałem korekcje mieszanki i adaptowałem przepustnicę. Po wciśnięciu z powrotem przekaźnika przez kilka godzin, podczas których dużo jeździłem i wielokrotnie uruchamiałem auto, też było ok. I nagle błąd znów wyskoczył i za każdym razem powracał. Całą operację z mostkowaniem powtórzyłem kolejnego dnia i znowu powrót błędu po paru godzinach jeżdżenia. Plus i masa z obwodu sterującego podawane na przekaźnik są w porządku jak i przejście napięcia na sterownik. Inaczej nawet nie uruchomiłbym silnika. Zastanawia mnie tylko po co jest piąta stopka przekaźnika (oznaczenie 85), która dostaje + poprzez diodę w przekaźniku z obwodu sterującego przekaźnikiem (stopka D) i gdzieś go dalej wysyła po przekręceniu stacyjki. Sądzę, że gdzieś na tym przewodzie lub jego końcu powstaje zwarcie czy coś, bo paradoksalnie sterownik pokazuje błąd przy sprawnym przekaźniku, a błąd znika, gdy na ten obwód nie jest wysyłane żadne napięcie. Czyli teoretycznie mógłbym po prostu obciąć stopkę 85 Ktoś ma jakiś pomysł albo schemat całej skrzynki? Mogę podać vin. Octa II tour ma elektrykę jak octa II fl.
[ Dodano: Sro 29 Lip, 15 17:33 ]
No i podłączenie przekaźnika na przewodach do gniazda z pominięciem stopki 85 też wywala błąd. A w międzyczasie gdzieś na elektrodzie wyczytałem, że ktoś widzi problem w tym, że po wyłączeniu zapłonu ten przekaźnik odpuszcza dopiero po pewnym czasie. Długość podtrzymania uzależniona jest podobno od rozgrzania silnika. A może tak ma właśnie być? Jeśli u mnie napięcie sterujące przekaźnikiem na stopce D zanika natychmiast po wyłączeniu zapłonu i przekaźnik odpuszcza, to może stopką 85, która też może sterować przekaźnikiem, jest podawane przez jakiś czas po wyłączeniu zapłonu napięcie dla podtrzymania przekaźnika, aby ecu zapamiętał położenie przepustnicy i adaptacje lambdy? Tylko czy podaje je bcm, Gateway czy sam ecu niejako w pętli z otrzymywanego napięcia właśnie z przekaźnika? Czy ktoś może potwierdzić, czy po wyłączeniu zapłonu przekaźnik powinien natychmiast odpuścić, czy trzymać, a jak trzymać to którą stopką jest wtedy zasilany? Stopka 85 odchodzi do pinu 15 we wtyczce o numerze 1K0937700B która jest podłączona do skrzynki bezpieczników pod maską (e-box). Cienki czarny przewodzik znika we wiązce ale dokąd?????
[ Dodano: Sro 23 Wrz, 15 13:35 ]
Temat można zamknąć. A dla potomnych czarno szary przewód od przekaźnika biegnie bezpośrednio do simosa, który sam siebie podtrzymuje kilka minut po wyłączeniu zapłonu. Kabel był uszkodzony. Po wykonaniu obwodu zastępczego silnik nie gasł po wyłączeniu zapłonu, bo przy okazji trafiona była dioda w przekaźniku pomiędzy stopkami 85 i D. Wymiana kabelka i diody i po problemie.Załączone plikiKiedy kobieta gada najmniej? W lutym.
-
Komentarz